Wednesday, 1 December 2010

Digital Death Campaign



I think that this is an excellent example of how to use the power of social media for a good cause.

Today is the 23rd World AIDS Day. In order to raise money for the cause, the organization Keep A Child Alive is running a campaign called 'Digital Death".

Famous celebrities like Katie Holmes, Usher, Jay Sean, Kim Kardashian, Ryan Seacrest, Alicia Keys, Jaden and Willow Smith, Serena Williams, Swizz Beatz and more have stopped posting on their Twitter and Facebook profiles until 1 million dollars is donated to BuyLife.org.

















Credits

Client: Keep A Child Alive

Title: Digital Death Campaign (Buy Life)
Creative Agency: TBWA\Chiat\Day New York

Tuesday, 30 November 2010

Volkswagen Trucks: Right size for your needs

Μονοσήμαντη, απλή, εξαιρετική σειρά καταχωρήσεων.







Advertising Agency: Almap BBDO, São Paulo, Brazil
Executive Creative Director: Marcello Serpa
Creative Director: Luiz Sanches
Copywriter: Marco Giannelli (Pernil)
Art Directors: André Gola, Luiz Sanches, Julio Andery
Account Directors: Fernão Cosi, Filipe Bartholomeu, Camila Figueiredo
MAN Latin America marketing team: Ian Fadel, Ricardo Barion, Ana Maria Oliveira
Photographer: Mario Daloia

Kleenex Balsam Witch and Fairy

Μια σκοτεινή και κακιά μάγισσα με κατακόκκινη μύτη περιπλανιέται στο δάσος με σκοπό να μεταμορφώσει κάθε τι ωραίο, σε κάτι τρομακτικό, κάτι που να αντανακλά την παγερή της ψυχή και το φθόνο που την κατακλύζει. Ώσπου βρίσκει τα Kleenex και μεταμορφώνεται για να ολοκληρωθεί το ωραίο παραμυθάκι.

LG "Carousel"

Τραγικά γλυκανάλατο σποτάκι από την LG. Όμως με τόση μαυρίλα που μας περικλείει καθημερινά είναι ότι πρέπει. Το τραγούδι λέγεται "Eyes" και είναι του Rogue Wave.


LG "Carousel" from DJ Bunny Ears on Vimeo.

Airtel Brand Relaunch 2010

Ωραίο γύρισμα πάνω σε μια ιδέα ενός ατελείωτου χωρισμού για την προώθηση της υπηρεσίας video κλήσης.


Endless Goodbye from JWT Delhi on Vimeo.

Bud Light - new campaign

Για μία ακόμη φορά η Bud Light δημιουργεί μια σειρά από αστεία σποτάκια με κάφρους που πίνουν μπίρα. Μπράβο στα παιδιά.





Monday, 29 November 2010

Άλλη μια εξαιρετική δουλειά για τη LICRA(Ligue Internationale Contre le Racisme et l’Antisémitisme) στην ίδια λογική με αυτήν.






Advertising Agency: Publicis Conseil Paris, France
Chief Creative Officer: Olivier Altmann
Creative Director: Olivier Altmann
Copywriter: Thierry Lebec
Art Director: Benedicte Potel
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...