Friday, 7 January 2011

Augmented Reality Mobile Commerce iPhone 4 App

Total Immersion has unveiled a breakthrough mobile commerce application that uses AR face tracking to enable consumers to try -- and buy -- eyeglass frames directly from an iPhone 4.

The app pulls from the frames inventory of an eyeglasses retailer, enables consumers to try various styles, send photos to friends through social networks, connect to a map pinpointing the nearest store to buy offline, or complete the transaction online, on the spot.

Intel: The Chase Film






Intel launched this superb action-adventure film in order to build some hype around the 2nd Generation Intel® Core™ i5 processor and it's performance capabilities. The Chase, as it is called, takes place through a variety of windows, animations, code, Facebook pages, websites, Google maps and games.


Wednesday, 5 January 2011

Motorola: Tablet Evolution Teaser

From ancient Egyptian hieroglyphic tablets to the Motorola tablet. Motorola's tablet will be the first one with Android Honeycomb OS. I like the way they look down to iPad.

Banquete: Alice, Little red riding hood, Snow white





Advertising Agency: Leo Burnett, San José, Costa Rica
Creative Directors: Marvin “Pra” Leiva, Philippe Quillery
Art Directors: Freddy Mendez, Daniel Castillo
Illustrators: Freddy Mendez, Daniel Castillo
Published: September 2010

Axe

New TVC for Axe. Even the angels will fall.



LEGO: The Brick Thief

One brick, two bricks, three bricks, four...What can you do with these few on the floor? Five bricks, six bricks, seven, eight... Don't think that's enough? Well just you wait. It only takes a few bricks to make something CL!CK

The goal of the LEGO CL!CK campaign is to unite and excite former LEGO kids to rediscover brand once their children reach the “brick-building” age. 



Agency: Pereira & O'Dell

Infographic: A Year In Social Commerce

F-commerce, tryvertising, Facebook deals, plicking, and the list goes on and on. What's all that? For some, it is old news, for others, unknown words. 2010 was the year that social commerce started to become mainstream. Will 2011 be the year that will prove that the future of social media is social commerce?


F-commerce, tryvertising, Facebook deals, plicking και η λίστα συνεχίζεται. Τι είναι όμως τα παραπάνω? Για κάποιους είναι old news, για άλλους απλά άγνωστες λέξεις. Σε λίγο καιρό όμως θα είναι η καθημερινότητά όλων. Το 2010 ήταν η χρονιά που το social commerce άρχισε να γίνεται mainstream στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ένα πολύ αξιόλογο infographic που δημοσίευσε το SocialCommerceToday καταγράφει ξεκάθαρα αυτήν την τάση.

Βλέπουμε λοιπόν το Μάρτιο την P&G να ξεπερνά τις 1.000 συναλλαγές ανά ώρα στο κατάστημα Pampers που έστησε στο Facebook, η Disney και η Delta Airlines να πουλάνε εισιτήρια μέσω Facebook, μάθαμε το “tryvertising” όπου καταναλωτές κέρδιζαν δωρεάν δοκιμή με το pay with a tweet, είδαμε το Taobao, ένα κινέζικο group-buying site, να πουλά 1 Mercedes ανά λεπτό!

Κάνοντας λοιπόν ένα γρήγορο απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, βλέπουμε ότι είχαμε πολύ σημαντικές εξελίξεις στο χώρο του social commerce. Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι διαφαίνεται πως το social commerce θα αλλάξει τον τρόπο που κάνουμε τα ψώνια μας πολύ πιο σύντομα από ότι περιμέναμε. Η Groupon, έγινε η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρία στην ιστορία, φτάνοντας το 1 δις δολάρια σε πωλήσεις μόλις σε 2 χρόνια ξεπερνώντας κατά πολύ το Amazon και την Google. Ακόμα και στην Ελλάδα έχουμε ήδη 9 αντίστοιχες εταιρίες group-buying και 3 εκατομμύρια χρήστες στο Facebook.

Είναι απλά θέμα χρόνου να μεταφέρουμε το σύνολο σχεδόν των αγορών μας ακόμα και των λογαριασμών μας σε ένα social περιβάλλον. Απομένει μόνο να δούμε αν το 2011 θα είναι η χρονιά πως θα αποδειχτεί πως το μέλλον των social media είναι το Social Commerce.

Credits: SocialCommerceToday.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...