Friday, 1 April 2011

IKEA: Peace, Love and Storage

Who do you think is messier? Men or Women? IKEA urge you to take sides on their new integrated advertising campaign. 

The campaign, called "Peace, Love and Storage" will launched today, 1st April, in the UK.
It is shot in front of a live audience with four stand-up comedians who debate which sex is messier. With this campaign IKEA highlights how domestic clutter can affect a couple and lead to arguments. The solution is simple. IKEA's storage units can solve this problem and tidy up your house. 

Since we are in 2011, the campaign continues online at IKEA's Facebook where viewers can vote for the sex who think it's messier and submit photos and videos to prove their decision. The Facebook page custom app can also allow them to share their arguments with friends.


And for my Greek friends on marketing and advertising:

Το ΙΚΕΑ, αν και αποδεδειγμένα 100-300% ακριβότερο από το εξωτερικό παίζει χωρίς ανταγωνισμό. Και εγώ από εκεί ψωνίζω γιατί δεν υπάρχει εναλλακτική. Γιατί όμως πρέπει όμως στην Ελλάδα να έχει τέτοια επικοινωνία? Γιατί πρέπει να επιστρατεύεται ο συμπαθέστατος Φερεντίνος για να τρέξει ένα φθηνό λογοπαιγνιακό conceptάκι (που είμαι σίγουρος ότι δεν φτάει η διαφημιστική) και να μην πάρουν σαν παράδειγμα τις καμπάνιες που τρέχουν στο εξωτερικό και να δημιουργήσουν κάτι φρέσκο για μία απόλυτα χαρισματική μάρκα? Είναι θλιβερό να βλέπεις brands που στο εξωτερικό δημιουργούν καταπληκτικές δουλειές -π.χ. η Φάγε πρόσφατα- και εδώ τρέχουν μετριότητες. Είναι ο Έλληνας καταναλωτής τόσο ηλίθιος τελικά όσο τον θεωρούν τα τμήματα marketing και οι διαφημιστικές?

Advertising Agency: Mother, London, United Kingdom
Director: Nick Jones
Producer: Sue Caldwell
DoP: Brett Turnbull
Post production: The Mill
Editor: Tim Hardy
Client: Anna Crona, Marketing Director

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...